Memperkenalkan senjata ampuh aku mengail

Buat masa sekarang aku tidak menangkap lagi gambar koleksi alatan memancing aku.....so tungguuuuuu

Monday, September 6, 2010

Knot pada mata kail

Ini beberapa knot yg menjadi kesukaan aku....selalunya aku guna pada lure atau matakail :



COMMON SNELL & PALLOMAR

COMMON SNELL - sesuai digunakan pada mata kail yg tidak berlobang, boleh juga digunakan pada mata kail yg berlobang
PALLOMAR - yg ni pulak aku biasa guna bila menggunakan braided....


GLINTCH NOT & RAPALA KNOT

GLINTCH NOT - biasa aku gunakan pada mata kail yg mempunyai lubang
RAPALA KNOT - selain digunakan pada lure....ikatan ni sesuai pada mata kail
* glintch & rapala knot sesuai digunakan pada matakail atau lure

Rujukkan : http://www.go-fishing.gr/knots-eng.html

No comments:

Post a Comment